Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boeken
Heart 
Vragen over een van deze boeken? Schroom dan niet om te reageren. Ik heb ze allemaal thuis liggen en heb de meeste ook grotendeels al gelezen.

Enkele boeken met de Peter Bond seal of approval:

Strength and Conditioning for Sports Performance van Ian Jeffreys en Jeremy Moody
[Afbeelding: attachment.php?aid=10]

Tot nu toe mijn favoriete Strength & Conditioning-boek. Ik was aangenaam verrast toen ik hem voor het eerst in m'n handen kreeg. Alles is bijzonder goed beschreven en er is een overvloed aan inline-referenties. Sommige hoofdstukken hebben er zelfs honderden (!). Aanrader.

Molecular Exercise Physiology: an introduction van Henning Wackerhage
[Afbeelding: attachment.php?aid=11]

Niet specifiek een boek over training, maar geen idee waar ik hem anders moet plaatsen. Het boek geeft een introductie in de wondere wereld van de moleculaire sportfysiologie. Het legt daar continu ook de link met de praktijk en geeft heel veel achtergrondinformatie om zelf ook kaas te kunnen maken van het moleculaire onderzoek wat je steeds meer ziet in de literatuur (ja ook mTOR en myostatine komen aan bod). Ik had eerlijk gezegd weinig verwacht van dit boek, gezien boeken in niches meestal zuigen... Maar dit boek is awesome. Henning Wackerhage is ook een van de leading figures in de moleculaire sportfysiologie. Veel grote namen uit die hoek hebben ook bijgedragen aan dit boek.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)